دانش و فناوری

دانش وفناوری

دانش و فناوری

دانش وفناوری

تبی که دنیای خودرو را تکان داد

 وب سایت لس آنجلس تایمز با این مقدمه در گزارشی نوشت: انقلاب جدیدی در زمینه حمل و نقل شخصی در جریان است. هانس ورنر کاس، شریک ارشد در بخش خودروی شرکت تحقیقاتی "مک کنزی اند کو" در این باره اظهار کرد: در چند سال آینده شاهد تزریق قابل توجه فناوری در خودروهای جدید خواهیم بود. 

 

وی در ادامه افزود: تازه واردانی مانند گوگل، اپل و اوبر می خواهند وارد این بازی شوند و قدیمی‌های صنعت خودرو تلاش می کنند تا جایی که می توانند تغییر کنند. 

 

خودروسازان برای رقابت بهتر وارد شراکت با شرکتهای ارائه دهنده خدمات تاکسی یاب آنلاین و خرید شرکتهای فناوری شده اند. همه شرکتهای خودروسازی بزرگ لابراتوارهای تحقیقاتی در سیلیکون والی دایر کرده اند و در این لابراتوارها تلاش می کنند استعدادهای نادر را کشف کرده و فعالیتهایشان را گسترش دهند. 

 

این شرکتها دلیل خوبی برای این اقدامات دارند. مطالعات اخیر مک کنزی دریافته است که درآمد جدید از سوی خدمات موبایل درخواستی و خدمات مبتنی بر داده و رانندگی اتوماتیک می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱.۵ تریلیون دلار در سال به درآمد صنعت خودرو بیافزاید که علاوه بر ۵.۲ تریلیون دلار درآمد حاصل از فروش خودروهای سنتی و محصولات و خدمات پس از فروش خواهد بود. 

   ادامه مطلب ...