دانش و فناوری

دانش وفناوری

دانش و فناوری

دانش وفناوری

کاهش بیش از 15 درصدی تعرفه اینترنت اردیبهشت ارزان می‌شود


دسترسی ارزان، مطمئن و با کیفیت به اینترنت، از جمله عوامل اصلی در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورها محسوب می شود. به همین دلیل نیز نهادهای بین المللی در مقایسه شاخص های توسعه کشورها، سرعت، کیفیت و قیمت پهنای باند را در هر کشور مبنا قرار می دهند.

در کشور ما با وجود اینکه در اهداف اسناد بالادستی نظام، بر گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزار توسعه تاکید شده اما شواهد نشان می دهد که هنوز با آنچه که دسترسی ارزان و قیمت پایین در استفاده از این خدمات عنوان می شود، فاصله زیاد است و کاربران از وضعیت قیمت اینترنت رضایت کامل ندارند.

آخرین وضعیت اینترنت در ایران و مقایسه سرعت و قیمت این پروتکل ارتباطی با سایر کشورهای جهان که از سوی سایت نت‌ایندکس - معروف‌ترین مرجع ارائه آمار از سرعت و قیمت اینترنت در جهان - منتشر شده (اواخر سال گذشته) از رتبه ۴۶ ایران در رده بندی قیمت اینترنت حکایت دارد.
 
ادامه مطلب ...

چگونه از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم؟

 در دورانی که ارتباطات ممکن است نوعی کالا محسوب شود و روابط آنلاین ممکن است غیر قابل اعتماد بنظر برسند، هوشیاری دیگر فقط بالا بردن آگاهی‌ تان نیست. باید بتوانید ارتباطی معنادار با اطرافیان و خودتان برقرار کنید. با این هدف، ۱۰ روش برایتان لیست کرده‌ایم که می‌توانید برای استفاده هوشمندانه از رسانه های اجتماعی آنلاین از آنها استفاده کنید.

۱. قصد و نیت خودتان را بدانید.

محققان هفت دلیل روانشناختی را برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند: تصدیق، توجه، تایید، تحسین، ادعا، اطمینان و شمول. قبل از اینکه چیزی در این رسانه‌ها به اشتراک بگذارید از خودتان سوال کنید: آیا به دنبال این هستم که دیده شوم یا تاییدم کند؟ آیا برای برآوردن این نیاز کار سازنده‌تری نیست که بتوانم انجام دهم؟
 
ادامه مطلب ...

8 منبع علمی رایگان برای عاشقان دانش

یکی از بدترین اتفاقات هنگام جست‌و‌جو در فضای اینترنت برخورد با سایت‌هایی است که برای هر مطلبی که در اختیار شما قرار می‌دهند پول بگیرند یا در بهترین حالت شما را به یک کتاب ارجاع می‌دهند که باید در کتابخانه یا فروشگاه‌های مختلف دنبال آن باشید. متاسفانه تعداد سایت‌های پولی هم در فضای مجازی کم نیستند. با ما همراه باشید تا با هشت منبع علمی رایگان در فضای مجازی آشنا شوید.

شاید خیلی از مواقع حوصله‌ی دیدن فیلم یا سریال نداشته باشید و به جای آن حس کنجکاوی شما در مورد یک مطلب علمی تحریک شده است. بنابراین شناختن وب‌سایت‌های علمی که دانش موجود در کتاب‌ها را به صورت دسته‌بندی شده و رایگان در اختیار قرار می‌دهند، شما را در رسیدن به هدف، کمک زیادی می‌کند.

خوشبختانه تعداد زیادی از وب‌‌سایت‌های اینترنتی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر مطالب خود را به صورت رایگان در اختیار خوانندگان خود قرار دهند، در این معامله هر دو طرف سود می‌کنند. بسیاری از منابع در فضای مجازی هستند که با پرداخت مقداری پول می‌توان به صورت نامحدود از محتوای سایت استفاده کرد. با این حال خیلی از کاربران به این پرداخت راضی نیستند؛ بنابراین شاهد استفاده‌ی غیرقانونی آن‌ها از محتوا خواهیم بود. این اتفاق در مورد اطلاعات علمی و چرخش دانش در اینترنت نیز صادق است؛ استفاده‌ی رایگان از علم حق همه‌ی ما است.
 
ادامه مطلب ...