دانش و فناوری

دانش وفناوری

دانش و فناوری

دانش وفناوری

پرطرفدارترین لپ تاپ های سال 2015


 در این مطلب به معرفی لپ تاپ هایی می پردازیم که در سال 2015 بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و درواقع پرطرفدار یا جزو بهترین لپ تاپ های امسال محسوب می شوند. به طور حتم لپ تاپ های دیگری هم وجود دارند و مدل های عنوان شده در اینجا فقط بخشی از لپ تاپ های خوب سال 2015 است.

بهترین لپ تاپ فشرده و سبک

(2015) Dell XPS 13

شرکت دل به مدد قاب باریک (2015) Dell XPS 13 توانسته یک نمایشگر شفاف و واضح 13 اینچی را در بدنه ای 11 اینچی جای دهد و آن را به یکی از فشرده ترین و سبک ترین لپ تاپ ها تبدیل کند که به راحتی قابل حمل و نقل است. این لپ تاپ 1.22 کیلوگرمی از پردازنده نسل ششم اینتل و حافظه SSD تشکیل شده که همین امر به بالا بودن سرعت انتقال اطلاعات کمک کرده است. باتری مدل هایی که نمایشگر صفحه لمسی ندارند حدود 12 ساعت ماندگاری شارژ خواهد داشت. برخی مدل ها نیز از نمایشگر صفحه لمسی شفاف تر Quad- HD تشکیل شده اند.

 
ادامه مطلب ...

مزایای غیرقابل انکار گوشی‌ های بزرگ!

 گرچه بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند طرفدار گوشی‌های کوچکتر هستند، اما ابعاد بزرگ گوشی‌های هوشمند، همیشه برای کاربران مشکل آفرین نیست. به نظر می‌رسد مزایای غیرقابل انکار گوشی‌های بزرگتر، بر معایب آن می‌چربد و روز به روز به علاقمندان گوشی‌های اینچ‌ بالا افزوده می‌شود.

شاید شما هم مانند خیلی‌های دیگر، از گوشی‌های موبایل دارای ابعاد بزرگ متنفر باشید و با خودتان فکر کنید کدام آدم عاقلی حاضر است چنین هیولایی را در جیب بگذارد؟ اما بیایید یک بار هم از جنبه مثبت به گوشی‌های هوشمند اینچ بالا نگاه کنیم شاید نظرتان راجع به آنها عوض شد.

  ادامه مطلب ...

فلسفه ویکی پدیا چیست؟

<p><br /></p>

سال اول دانشگاه، استاد و شاگرد بحث‌شان بالا گرفته بود، دانشجو در میان صحبت‌های خود به اطلاعات جالب و معقولی اشاره می‌کرد اما استاد آنها را قبول نداشت. این آخرین جملات‌شان بود:


استاد: این حرف‌هایی که می‌گی از چه کسی نقل می‌کنی؟


دانشجو: ویکی‌پدیا!

  ادامه مطلب ...

چگونه از اینستاگرام بهتر استفاده کنیم؟

<p><br /></p>

در حالی که برنامه‌ی اینستاگرام در چند سال گذشته مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته، افراد دیگری هم وجود دارند که چندان با این نرم‌افزار رایگان تلفن‌های همراه هوشمند آشنا نیستند و نمی‌دانند به چه شکل باید با اینستاگرام کار کنند.

  ادامه مطلب ...

هشت اشتباه رایج در شبکه های مجازی

<p><br /></p>

حضور در فضای مجازی و استفاده از قابلیت های بی نظیر آن، وجوه مثبت و منفی بسیاری دارد. با این وجود، اگر شما نیز در زمره افرادی هستید که نسبت به این امکانات تازه نگاهی توأم با بدبینی دارید، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. حضور مجازی صرفا به معنای ایجاد فهرستی بلندبالا از تماس های روزانه و یا حضور دائمی در سیستم های ارائه دهنده خدمات ارتباطی (فیسبوک، تلگرام و..) نیست. شبکه های مجازی قادرند روابطی بسیار سودمند و فراتر از کاربردهای نه چندان جذاب روزانه ایجاد کنند؛ روابطی که برای موفقیت شما در جهان امروز حیاتی است.

  ادامه مطلب ...