دانش و فناوری

دانش وفناوری

دانش و فناوری

دانش وفناوری

با این 7 روش بهتر عکاسی کنید

برخی از مردم ذاتا عکاس به دنیا می آیند، اما اکثر ما به کمی تمرین نیاز داریم. اتخاذ این روال ها می تواند به ما کمک کند. 

1 - از مد نوردهی دستی استفاده کنید

شاید این بیان واضحات باشد، اما وقتی شما از مد نوردهی دستی (M) استفاده می کنید، کنترل دیافراگم و سرعت شاتر را در دست دارید. این بدان معنی است که به منظور گرفتن تصاویر موفق، شما باید در نظر بگیرید که حرکت تار می خواهید یا ثابت (فریز) شده و برای هر عکس چقدر عمق میدان می خواهید.

و اگر به جای استفاده از گزینه ایزوی خودکار (Auto ISO) تنظیمات حساسیت خاصی را تنظیم کنید، مقدار نویزی که وجود خواهد داشت را نیز تعیین می کنید.

بسیاری از عکاسان با تجربه، اصول نوردهی دستی را می دانند، اما برای راحتی از مدهای نیمه خودکار اولویت شاتر و اولویت دیافراگم استفاده می کنند.
 
ادامه مطلب ...

قدرتمندترین ارتشهای جهان در سال 2015

جنگ بدترین اتفاقی است که می تواند برای هر ملتی بیافتد،به کفته ی کارشناسان اقتصادی هر ۱ سال جنگ به طور متوسط چند دهه کشور را به عقب می اندازد.

علاوه بر این باعث ایجاد تلفات انسانی و سوگواری میلیون ها نفر می شود،با اینکه هیچ ملتی علاقه ای به جنگ ندارد اما این دلیلی برای تضعیف ارتش ها نخواهد بود و کشور ها و از جمله کشور عزیزمان پیوسته در حال تقویت نیروی نظامی برای مقابله با هر گونه تعرض به خاک کشورشان هستند.

آیا می دانید قوی ترین ارتش ها مربوط به کدام کشور هاست؟به تازگی است گلوبال فایرپاور با مطالعه بر روی وضعیت ارتشهای ۷۰ کشور مستعد در مسائل نظامی لیستی تهیه کرده که حاوی اطلاعات ۱۰ تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان در سال ۲۰۱۵ می باشد.

 
ادامه مطلب ...

مقایسه گلکسی اس 7 سامسونگ و جی 5 ال‌جی پیش از رونمایی رسمی!

لبه های گوشی گلکسی اس ۷ به صورت خمیده طراحی شده است
این طور که شایع شده پرچمداران سامسونگ و ال‌جی تا سه هفته دیگر در مراسم MWC 2016 رسما رونمایی می‌شوند اما سامسونگ و ال‌جی آن‌گونه که باید و شاید نتوانسته‌اند در خصوص پرچمدارهای بعدی خود راز دار باشند و تاکنون اطلاعات زیادی از این گوشی‌های تراز اول به بیرون درز پیدا کرده است. به همین منظور در این مطلب تصمیم داریم پیش داوری در خصوص این گوشی‌های تراز اول داشته باشیم! 
 
   
ادامه مطلب ...

این گوشی ها خیلی سریع شارژ می شوند


تا به حال اخبار زیادی از باتری های موبایل داشته ایم و در بررسی های مان به طور دقیق در مورد عمر باتری و ظرفیت تلفن های همراه مختلف سخن گفته ایم اما حالا به لطف تکنولوژی هایی چون QuickCharge 2.0، دستگاه ها سریع تر از گذشته شارژ می شوند.
این تکنولوژی که توسط کوالکام توسعه یافته و تحت لیسانس همین شرکت است، به تمام دستگاه هایی که پردازنده های بالا رده سری ۸xx روی خود دارند اجازه شارژ سریع تر را می دهد. تقریبا تمامی پرچم داران اخیر کمپانی هایی چون سونی، ال جی، سامسونگ و HTC، همگی از این تکنولوژی بهره می برند.

 البته همه سازندگان تلفن های همراه، قابلیت مذکور را در نظر نگرفته اند اما آن دسته از اسمارتفون هایی که از QuickCharge 2.0 استفاده می کنند، بسیار سریع تر از رقبای شان شارژ می شوند.
 
ادامه مطلب ...

نگاهی به پیشینه تاریخی خانواده پژو 206

در بین خودروهایی که طی چند دهه اخیر در کشورمان مونتاژ و یا عرضه شدند، یکی از آن‌ها، بیش از همه، قلب و روح جوانانمان را تسخیر نمود. این خودروی تخم‌مرغی شکل و گردفام، پژو 206 نام دارد و علیرغم تمامی معایب و کاستی‌ها، هنوز هم از هواخواهان و دوستداران بی‌شماری برخوردار است.

 نکته جالب این است که بسیاری از این دلدادگان می‌دانند که پژو 206 وطنی امروز، از سیره اسلاف فرانسوی خود فاصله گرفته، ولی با همه این‌ها، بازهم دل در گروَش دارند. ما نیز در اینجا، برای آنکه ادای دینی به این خودرو کرده باشیم، قصد داریم که به نحوی گذرا، پیشینه و سوابق تاریخی این مرکب هیجده ساله را مرور کنیم. خودرویی که سالهاست در سرزمین مادری خود بازنشسته شده و در گوشه‌ای دنج آرمیده است.
 
ادامه مطلب ...