دانش و فناوری

دانش وفناوری

دانش و فناوری

دانش وفناوری

همه‌ آن‌چه درباره‌ 4G LTE باید بدانید

گسترش انواع خدمات مبتنی بر وب مانند رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون‌های اینترنتی و بازی‌های آنلاین موجب شده هر روز به اتصال اینترنتی پرسرعت‌تری نیاز داشته باشیم. در حال حاضر جدیدترین نسل فعال اتصال بی‌سیم موبایل، 4G LTE نام دارد. نسل چهارم (4th Generation) نه‌تنها دست‌یابی به سرعت‌های بیشتر را ممکن کرده، بلکه از لحاظ فناوری هم با روش‌های پیشین متفاوت است. در مقاله‌ی پیشِ رو به توضیح ساده‌ی فنی LTE و نحوه‌ی عملکرد آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.
4G LTE از منظر تخصصی

LTE مخفف Long Term Evolution به معنی تکامل دراز مدت است؛ در واقع از 4G به بعد شاهد یک تغییر نسل اساسی و ایجاد استاندارد بین‌المللی در فناوری‌های موبایل هستیم. مهم‌ترین تفاوت این نسل با نسل‌های قبل را باید در فرکانس و پهنای باند کاری آن جست‌وجو کرد. مراجع تنظیم‌کننده ارتباطات رادیویی، باند‌های فرکانسی زیادی را در قالب استاندارد 4G LTE تعریف کرده‌اند که بسته به کشور یا اپراتور فرق می‌کند.
 
ادامه مطلب ...

پاور بانک شیائومی Mi Power Bank Pro با توان هزار میلی آمپر ساعت

این پاور بانک دارای یک بدنه آلومینیومی است و در برابر دما، جریان بالا، اتصال کوتاه و تنظیم مجدد مقاوم است، قادر است از طریق دو خروجی Type-A شارژدهی را انجام دهد و از طریق پورت Type-C شارژ شود. این پاوربانک می تواند با سه مدل 12 ولت، 1.5 آمپر یا 9 ولت، 2 آمپر  و یا 5 ولت، 2 آمپر دستگاه های مختلفی را شارژ کند.
از مزیت های این پاوربانک می توان به قدرت شارژ کردن وسایلی مانند هدست بلوتوث یا دستبندهای سلامتی اشاره کرد که معمولاً جریان ورودی بسیار کمی دارند.

یک کابل USB با یک سر از نوع Type-A و یک سر میکرو یو اس بی، و یک آداپتور میکرو یو اس بی به Type-C از وسایل همراه این پاوربانک هستند، این پاور بانک جدید Mi Power Bank Pro نام دارد و ویژگی های بارز آن دارا بودن پورت USB Type-C و قابلیت شارژ سریع است

5 باور غلط در خصوص نظریه‌ فرگشت

با وجود آنکه مدت زیادی از مطرح شدن نظریه‌ی فرگشت می‌گذرد، اما با این حال کماکان عموم مردم در پذیرفتن این نظریه دچار تردید هستند. در این مقاله قصد داریم تا به پنج باور غلط در خصوص این نظریه بپردازیم. 

 نظریه‌ی فرگشت در طی ۱۵۰ سال گذشته عملکرد خوبی را در زمینه‌ی توصیف طبیعت از خود به نمایش گذاشته است، اما با این حال در موارد بسیاری از این نظریه سوء تعبیر شده است.

 در حالی که بریتانیا جزو کشورهایی است که در آن نظریه‌ی فرگشت نسبت به سایر نقاط دنیا از مقبولیت بالاتری برخوردار است و کودکان بریتانیایی از سن ۱۰ سالگی با این نظریه آشنا می‌شوند، اما با این حال بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در سال ۲۰۰۵، بیش از ۲۰ درصد از جمعیت این کشور در خصوص صحت این نظریه دچار تردید هستند و یا به صورت کلی آن را نمی‌پذیرند.
 
ادامه مطلب ...

با ساعت هوشمند هواوی بیشتر آشنا شوید

در سال‌های اخیر شرکت‌های بیشتری در تلاش بوده‌اند تا وارد بازار ساعت‌های هوشمند شوند و حالا به نوعی این بازار نیز رقابتی شده و فعالان بسیاری دارد. هواوی نیز به تازگی وارد این بازار شده و ساعت هوشمند با کیفیتی با نام هواوی واچ را معرفی کرده است. 
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سال ۲۰۱۶ سال گجت‌های پوشیدنی باشد و براساس این پیش‌بینی شرکت‌های بزرگ نیز وارد این بازار شده‌اند. حالا هواوی نیز که از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند است تصمیم گرفته تا با ساعت هواوی واچ وارد این بازار نوپا و رقابتی شود.

هواوی واچ با توجه به روند این روزها‌ی بازار صفحه نمایش دایره‌ای داشته و البته ویژگی‌هایی نیز دارد تا بتواند آن را از رقبای خود جدا کند. با بررسی عمیق از ساعت هواوی همراه باشید تا ببینیم آیا این ویژگی‌ها کافی هستند تا هواوی واچ به یک ساعت قدرتمند و متمایز در بازار کنونی تبدیل شود.
  
ادامه مطلب ...

همه فناوری های رییس جمهور آمریکا


پانزدهم فوریه در کشور آمریکا به عنوان روز رییس جمهور شناخته می شود و به همین مناسبت، تمام فناوری هایی را که رییس جمهور آمریکا در دفتر کار و زندگی شخصی خود مورد استفاده قرار می دهد، بررسی کردند.

تبلت iPad 3

روی میز اصلی در دفتر کار اوباما نسل سوم رایانه لوحی iPad اپل موجود است. البته او به صورت همزمان یک روی این میز چند دستگاه مک، رایانه شخصی، گوشی بلک بری و مدل های دیگر iPad را هم در اختیار دارد. تبلت رییس جمهور آمریکا به ابزارهای امنیتی ویژه مجهز بوده و با سیاست های سایبری کاخ سفید سازگار شده است.

 
ادامه مطلب ...