یکی از نکات جالب در مورد شبکه های اجتماعی روشی است که پیام ها، عکس ها یا دیگر اطلاعات توسط یک کاربر منتشر می شوند و حتی افرادی که مجوز تماشای آنها را ندارند هم می توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
به هر حال باید توجه داشت نوع محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران صرفا نمی تواند عاملی برای ایجاد تفاوت میان آنها باشد، بلکه این شبکه های اجتماعی هستند که موجب می شوند برخی اطلاعات کاربران گسترده شوند و بعضی دیگر به صورت محدود چند لایک یا کامنت بگیرند.
کریستینا لِرمن با همکاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، این روزها مطالعه گسترده ای را در این زمینه انجام داده است تا به شخصیت کاربران در شبکه های اجتماعی پی ببرد. او و همکارانش متوجه نوعی تصور غلط در مورد شبکه های اجتماعی شدند که گفته می شود این قبیل پلتفرم ها می توانند موجب ایجاد اختلال در ذهن افراد شوند و در نهایت از روی همین مسئله می توان مشخص کرد که چرا برخی مطالب در شبکه های اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و برخی مطالب دیگر، طرفدار چندانی ندارند.
ادامه مطلب ...